Vägarbetare

40_1-T-700

Jag har lånat bilen och kör den enda vägen genom regnskogen som leder till Brasilien och det gäller att inte köra för långt så att jag kommer till en checkpoint, det finns flera utmed vägen och jag vet var de finns. För som ensam kvinnlig bilförare som talar engelska och är utan språkkunskaper i spanska så skulle jag nog inte klara mig så bra utan risken skulle vara att jag skulle bli av med bilen och hamna på ett mindre trevlig ställe. Så länge jag håller mig i regnskogen så är det lugnt.

Här passerar jag en grupp indianer som arbetar med att röja vägen från all växtlighet. De körs ut med lastbil och hämtas på eftermiddagen. Det gäller att hålla tiden för när klockan är sex så är det ”beck” svart och sikten extremt dålig. Det kan vara lite otäckt eftersom det går människor längs de smala vägarna och framförallt mellan byarna. I den här delen är det glest med byar så det är mest djur som rör sig över området.

Bilden är tagen genom bilrutan och det är mitt på dagen så ljuset är starkt

2 thoughts on “Vägarbetare

Kommentera

